Skip to main content

Salgsfremmende aktiviteter

SALGSFREMMENDE AKTIVITETER HVER ENESTE DAG ER NØGLEN TIL SUCCES

Hvad er salgsfremmende aktiviteter?

Salgsfremmende aktiviter er initiativer du tager for at være synlig på markedet med formål at lukke flere salg. Det kan f.eks. være via bilreklamer, annoncer i lokalaviser eller andre større marketingskanaler. Disse aktiviteter bør være kørende kontinuerligt, men selvfølgelig er det også vigtigt at huske på, at det koster enten tid eller penge.

Før du beslutter dig for hvilke salgsfremmende aktiviteter du vil investere i, er det derfor vigtigt at du sætter dig ned og laver et regnestykke. I regnestykket inkluderer du hvor mange penge du smider efter aktiviteten og hvor mange kunder du regner med at få ud af det. Med andre ord, så udregner du din ROI. Når man laver udregninger som disse, er det også nødvendigt at have i mente, at nogle af investeringerne først giver profit om måske 2, 3 eller 4 år.

Hvis det virker rigtigt for dig og din virksomhed kan du sagtens bruge penge på langsigtede salgsfremmende aktiviteter, men det er bare nødvendigt at du er indforstået med at det måske ikke hiver millioner hjem over én nat. 

Snevagtens tips til successfuld salgsfremmende aktiviteter

At skaffe kunder er essentielt for enhver virksomheds overlevelse. Dog er det også nødvendigt at gøre det på den rigtige måde. Antallet af kroner, arbejdstimer og ressourcer du har til rådighed til dine salgsfremmende aktiviteter varierer naturligvis, men én ting er sikkert: Der er altid muligheder. Det aspekt de fleste fejler på, er at de ganske enkelt ikke prioriterer salgsfremmende aktiviteter højt nok.

Hos Snevagten mener vi, at for at din virksomhed skal kunne mærke profit, skal salgsfremmende aktiviteter være i gang hele tiden og du skal gøre noget for det hver eneste dag. En simpel salgsfremmende aktivitet kan være at række ud til fem forskellige potentielle klienter i løbet af din dag. Det er vigtigt at sætte et mål for dig selv ift. hvad der virker realistisk for din virksomhed. Det kan enten være fem, femten eller femhundrede. Vigtigst er dog også hvilke salgsfremmende aktiviteter du vælger.

Hvis du er mindre god til kold kanvas og måske bedre til nabosalg – Så udnyt det og brug kun nabosalg. Det skinner nemlig igennem til kunden hvis du gør det du er stærkest i. Gør det der føles rigtigt og det som du er god til- Det er dét som virker.

Husk også på at du ikke skal være bange for at prøve tingene af, men husk samtidigt at ikke alting er gratis i kroner eller arbejdstimer. Hvis du starter allerede i dag med at bruge mere tid på salgsfremmende aktiviteter, vil det afspejles på virksomhedens bundlinje. Der er ingen undskyldning for ikke at komme i gang. Hos Snevagten anslår vi at Christoffer Gade bruger mellem 60-70% af sin tid på salgsfremmende aktiviteter. En del af denne tid er også dedikeret til at fastholde eksisterende kunder, som denne tekst du læser lige nu er et eksempel på.

Det er også via vores blogsegment på Sneuniverset at vi forsøger at både tiltrække nye kunder, men også fastholde eksisterende. Det gør vi ved at vise et mere personligt perspektiv, der tillader kunder at kommer tættere ind på livet på os som virksomhed. Alt efter hvilken virksomhed du er, findes den rette strategi.