Skip to main content

Cut the Crap, Get to the Point and Document | Afsnit 11 |

Sommeren er over os, og der er umiddelbart ikke optræk til sne (selvom vi dog altid håber på det!), men vi ligger ikke stille. Tværtimod. Det er nemlig over sommeren, vi sætter gang i nye tiltag – og i år er ingen undtagelse. Vi har i mange år investeret mange penge i markedsføring af vores virksomhed, og det gør vi stadig den dag i dag – men nu har piben fået en lidt anden lyd, i hvert fald når det gælder måden at markedsføre sig på. Det hele startede med, at jeg faldt over amerikanske Gary Vaynerchuk. Han gav mig den nødvendige inspiration til at starte Sneuniverset.dk. Til jer der ikke kender Gary, så er han (måske) USA’s bedste brandingekspert. Han har i mange år prædiket, at personlig branding af vejen til succes for din virksomhed – det er primært, når vi snakker digital tilstedeværelse. Og så tænkte jeg, hvorfor gør jeg ikke det samme? Jeg fik samlet et team omkring mig, og Sneuniverset.dk blev hurtigt en realitet.

Den store udfordring

… hvordan viser man, hvem man er, når alle i branchen laver det samme? Og bum, det er lige præcis dér, at Sneuniverset passer ind i billedet. Vi må erkende, at der er sket en markant ændring i vores branche. Der bliver kastet enorme summer efter AdWords-kampagner og ligegyldige Landing Pages. For os (Snevagten A/S) handler det om at skabe værdi. Vores kunder og samarbejdspartnere skal vide, hvad der gør os unikke i en relativt lille branche – og hvor vi gør en forskel. Sneuniverset.dk er i en vlog, altså en blog bestående af videoer. Konceptet er transparent, gennemskueligt og lige til højrebenet; vi viser vores dagligdag gennem video, hvor 100% ærlighed er vores hovedingrediens. Vi viser vores opture, men også nedture – som desværre aldrig kan undgås. Vores indhold er lige fra hoften. Vi dokumenterer vores dagligdag, hvor vi leverer indhold til alle platforme – lige dér, hvor vores målgruppe befinder sig. Der er ingen hemmelighed; mine konkurrenter sover i timen, når det gælder digital markedsføring. Der er et hul i markedet, som jeg ønsker at dominere.

Hvem er ekspert inden for snerydning?

… det er et godt spørgsmål, men efter tusindevis af tilbud, tænkte jeg; det kunne godt være mig. Jeg er den i Danmark med mest erfaring inden for konventionel snerydning, som primær beskæftigelse. Det er mine konkurrenter nok ikke enige i, men med mere end 10.000 timer i bagagen over de sidste par år, så mener jeg, at jeg kan kalde mig for ekspert på området – og nu deler jeg så ud af min ekspertise på diverse digitale platforme.

Er det en succes?

Ganske kort, ja. Det har været en kæmpe succes. Vi kan snakke tal i et andet indlæg, men efter godt 30 dage har vi mere end 1000.000 visninger på vores videoer – det kan du så tænke over næste gang, du læser med 😉 Her til sidst kaster jeg bolden videre; hvad gør du i din virksomhed for at indtage ekspertrollen i din branche?