Skip to main content

HVILKE SØGEORD TRACKER DU?

HYPEFACTORS HAR STYR PÅ SØGEORD

I dagens afsnit af Sneuniverset er der fokus på søgeord. Jeg er godt klar over, at det umiddelbart virker rigtig kedeligt. Det er jeg dog ikke helt enig i. Jeg har fundet ud af, at det virkelig kan gavne din virksomhed, og nu skal jeg fortælle dig hvorfor. For det første skal det lige nævnes, at dette blogindlæg ikke er lavet i samarbejde med Hypefactors eller lign., men laves udelukkende fordi jeg gerne vil inspirere andre.

HVORFOR ER SØGEORD VIGTIGE?

Søgeord er vigtige, fordi det giver en indikation af hvilke trends og hvilken omtale der forekommer på et specifikt område. For mit vedkommende, i forbindelse med snerydning, er det interessant at undersøge søgeord som saltning, snerydning, glatføre og så videre. Ved at overvåge bestemte ord, kan vi finde ud af hvem der skriver om snerydning og om hvilke emner. Det giver muligheden for, at skrive om samme emner, spørge ind til om disse medier vil lave historier om Snevagten og så videre. Kort fortalt: Det giver nogle rigtig gode muligheder for virksomheder, især i forbindelse med branding og PR. Det kan for nogle virksomheder også være interessant at undersøge konkurrenterne på markedet. Man ville f.eks. kunne undersøge andre virksomhedsnavne, og derigennem finde ud af hvad der bliver sagt i den forbindelse. Det kan give et godt grundlag for at forblive konkurrencedygtige. Det skal selvfølgelig nævnes at der også findes nogle gratis udgaver som f.eks. https://neilpatel.com/ubersuggest/. Her har man mulighed for, at søge på diverse key-words og får en overskuelig oversigt over artikler og medier. Der er selvfølgelig nogle fordele ved betalte platforme, fordi du ofte får nogle værktøjer med, som gratis platforme sjældent har inkluderet. I disse tilfælde hander det om at vurdere, hvad ens behov er. På nuværende tidspunkt vil Snevagten nok starte med et gratis værktøj som ubersuggest, men på et senere tidspunkt kunne det give god mening at bruge de mere komplekse platforme.