Skip to main content

Online strategi

4 GODE GRUNDE TIL AT DU SKAL UDVIKLE EN ONLINE MARKETING STRATEGI

Online marketing er essentielt i den digitale æra vi befinder os i. Dog kan det være vanskeligt at navigere rundt i hvordan man skal gribe det hele an i internetjunglen. Måske sidder du også og undrer dig over om en online marketing strategi er nødvendig for lige præcis din virksomhed at udvikle. Snevagten har samlet fire af vores bedste grunde til hvorfor du bør investere i en veludviklet online marketing strategi. 

1. ALLE ER ONLINE

Tal fra Danmarks Statistik foreslår at 97% af alle danskere har computer- og internetadgang. At tiltrække kunder via internettet er derfor en kæmpe mulighed for at nå ud til så mange som muligt. Dette gør også internettet til den mest omfattende markedsføringskanal. Mulighederne er uendelige så det er bare om at komme i gang med at finde den mest passende platform og format for din virksomhed.

2. REAL-TIME MARKETING

Mange virksomheder har kontortid fra 8-16 på alle hverdage. Men hvad sker der så hvis en kunde er interesseret i at høre om jeres ydelser uden for disse tider? Ved at udvikle en hjemmeside eller andre former for online marketing, giver dine potentielle kunder mulighed for at opsøge jer 24 timer i døgnet, alle ugens dage. At begrænse sig selv til kun at være aktiv i almindelig kontor tider er ganske enkelt bare ikke nok, hvis du vil give dine konkurrenter kamp til stregen. 

3. FORBEDRE DET ONLINE MARKEDET FOR B2B MARKEDSFØRING

På trods af, at Danmark ligger i toppen når det kommer til e-handel, er det især på B2B online køb at det halter bagud. Mange virksomheder er I den overbevisning at online markedsføring kun er ment for B2C, men det behøver langt fra at være tilfældet. Fordi markedet for B2B online køb ikke er lige så dominerende som B2C, betyder dette også at du potentielt kan være den første af dine konkurrenter til at udbyde dette. En del af virksomheders B2B hjemmesider følger desværre heller ikke helt med tidens trends og fungerer meget forældet. Hvis du gør det ordenligt, har du således en kæmpe fordel og er også med til at bidrage til et generelt bedre online market for B2B markedsføring.

4. SELVUDVIKLING AF DEN PLATFORM DER FUNGERER BEDST FOR DIG

Hos Snevagten lancerede vi sidste år vores hjemmeside snerydnings-tilbud.dk. Hjemmesiden tilbyder en prisberegning der senere munder ud i en kontrakt – alt sammen online, når som helst kunden ønsker det. Man tegner korter man ønsker at få ryddet, vi beregner derefter en pris for til sidst at sende til kontrakten du underskriver og sender retur. Vi var i tæt samarbejde gennem udviklingen af denne platform, så vi kunne sætte vores præg på den og at det ikke bare var eksterne udviklere som klarede den for os.

Denne type platform giver mening for os fordi den letter arbejdsbyrden og behandlingstiden fra kunden viser interesse til en faktisk kontrakt er underskrevet. Det resulterer i mindre administrativt arbejde og er bare en blæret funktion at tilbyde.

Alt efter hvilken type virksomhed, hvilken ydelse eller produkt i sælger, skal I finde den slags platform der giver mest mening for jer at udvikle. Denne form for online marketing strategi vil helt sikkert give pote på længere sigt.