Skip to main content

AND NOW IT BEGINS

Kold kanvas: Din bedste ven eller værste fjende?

Kold kanvas begynder om ganske kort tid, men én udfordring driller salgsteamet i Snevagten: Hvem skal vi ringe til?

Når man ringer kold kanvas, vil man gerne ringe til nogle fede kunder. Jo koldere kunden er, jo hårdere og sværere bliver det, at vinde et salg. Det ønsker Snevagten naturligvis ikke, og inden den helt store nationale ringeliste går i gang, skal vi undersøge markedet.

Planen er derfor, at vi laver et udpluk af mulige kunder, i et forsøg på at undersøge værdien af disse. Det er klart, at vi ønsker så store kunder som muligt – det tror jeg sådan set de fleste virksomheder ønsker. Det er dog også dem der er sværest at få fat i, så vi skal finde ud af, hvilke kunder der giver mening i forhold til den tid og energi vi kommer til at lægge i det.

Problemet med kold kanvas er dog, at man ALDRIG kan vide sig sikker. Alle kunder er forskellige, har forskelligt behov og forskellige tilgange til, at udlicitere snerydning. Det tætteste vi kan komme på at ‘være sikre, er blot en føling af markedet – og ikke så meget mere.

Udfordringerne stopper os dog ikke i at glæde os, og vi vil gøre os bedste, for at forsøge at få en endnu større andel af markedet!