Kundeservice er ikke nødvendigt | Afsnit 53 |

Har du kundeservice?

Mit udgangspunkt er, at ens service burde være så god, at ens virksomhed ikke behøver kundeservice. Jeg ved selvfølgelig godt, at realiteten ikke ser sådan ud, men virksomheder burde bestræbe sig på det. Hvis man gerne vil have glade og tilfredse kunder, er det dog nok en nødvendighed i dag. Jeg har i hvert fald selv oplevet, at dårlig kundeservice kan ødelægge meget i forhold til kunderelationen. Jeg har både oplevet det som selvstændig, men også som kunde. Sidstnævnte ses eksempelvis i dagens video. Her ser i, hvordan jeg bliver smidt rundt blandt medarbejdere, og at jeg faktisk til sidst må give op. Jeg er overbevist om, at det ikke altid handler om inkompetente medarbejdere. Til tider kan man også være super uheldig, at man ikke har fået overleveret al information korrekt, eller simpelthen ikke når at tage telefonen. Uanset hvad, er det vigtigt at have fokus på som virksomhed. Hvilke overvejelser gør du dig?