Skip to main content

Inbound salg

INVESTER I ORDENTLIG MARKETING OG MÆRK DINE INBOUND SALG STIGE

Hvad er inbound salg?

Inbound salg er et salg hvor kunden henvender sig til dig. Dette er som regel et resultalt af marketingsmetoder hvorpå man tiltrækker kunder ved hjælp af hjemmeside indhold, annoncer, sociale medier eller SEO tekster. Det opnås ved at være synlig på markedet over en længere periode.

Inbound salg kan desuden også komme af af referencer fra eksisterende kunder. Man får success med inbound salg hvs man har styr på sin marketingsstrategi og de omkringliggende omkostninger. Hos Snevagten har vi styr på hvad hver eneste markedsføringskrone går til, så vi kan opretholde organiseret markedsføring. Det er vigtigt at tracke hvilke kanaler kunderne starter deres kunderejse på, for også at kunne tage bedst mulig brug af den kanal.

Når man opbygger marketing og indhold er det vigtigt at investere god tid i det. Det kræves at dine budskaber, værdier og persona afspejles i din marketing. Processen kan tage tid, men vil helt sikkert give pote på længere sigt. Hos Snevagten har vi årlige marketingsomkostninger på cirka 1.2 millioner. Som resultat af alt den marketing regner vi med 500 henvendelser der leder til salg. Vi har altså hos Snevagten stor success med inbound salg. 

Vi har success – det samme kan du få

At komme igang med hele marketing miseren kan virke uoverskuelige, men er faktisk mere lige til en som så. Snevagten startede i tidernes morgen med at have en enkelt side, men har siden udbygget til tre hjemmesider med mere end 600 landingssider. I dag har vi 260 personer om måneden som søger på snevagten og over 100 søger på sneuniverset. 

Vores tips til dig er at starte i det små og langsomt, men sikkert udvide. Start med en enkelt hjemmeside og et par landingssider. Sørg for designet samt grafikken er lækker og brugervenlig. Det kan betale sig på længere sigt at investere i god, personlig og kvalitetspræget marketing.