PÆNT NEJ TAK

SIGER NEJ TIL EN KUNDE

Arrogante og belærende kunder, en dårlig kemi og en dårlig mavefornemmelse er blot få ud af mange grunde til at sige nej til en mulig kunde. Her er min historie! 👇🏼
 
I dagens video, snakker jeg med en kunde som har et problem. Kunden jeg er i kontakt med, har desværre et lavt rådighedsbeløb. Det vil sige, at han desværre ikke har mulighed for at betale den pris, som Snevagten tilbyder. Faktum er, at vi ikke kører pladser, hvor vi ikke får en gevinst. Jeg har lært på den hårde måde, at det ikke nytter noget at være ‘the good guy’, da man ikke holder biksen kørende ved at sætte for lave priser 🤷🏼‍♀️
Eksempelvis satte jeg sidste år Snevagtens mindstepris til at være 8.000 kr. Det viste sig afslutningsvis på sæsonen, at prisen var for lav og at vi ikke tjente penge på disse kunder. Af samme grund, har jeg i år hævet mindsteprisen til 15.000 kr., i et forsøg på at være mere eller mindre sikker på at få et afkast i sidste ende.

HVAD GØR JEG SÅ?

Dog vil jeg stadig gerne hjælpe kunden, og min underleverandør, hvorfor jeg sætter dem i kontakt med hinanden. På den måde kan de lave deres egen interne aftale, men det skal selvfølgelig ikke være på bekostning af det samarbejde jeg allerede har med underleverandøren. Det vil sige, at den nye kunde vil ligge sidst på ruten ved udkald og dermed ikke vil blive prioriteret højt ❄️
Selvom det kan virke som en kold og kynisk udmelding, så er det desværre sådan landet ligger, og man får ikke noget ud af at love guld og grønne skove, hvis ikke man kan overholde det. Derfor fortæller jeg også denne kunde, at det er sådan aftalen kommer til at forløbe. Selvom jeg ikke selv får noget ud af det økonomisk, så gør jeg forhåbentlig en fremtidig kunde glad og hjælper en underleverandør med at tjene lidt ekstra penge.
 
Hvad er din holdning, til at sige nej tak til kunder?

Kontakt

Snevagten A/S
Brandstrupvej 10
2610 Rødovre

Telefon: 73 70 84 44
Email: cg@snevagten.dk

Seneste