MARKETING MANTRA – DAY 1
Snevagten har fem “marketingsregler”, som vi bedst muligt forsøger at rette os efter. I vores tilfælde er der tale om fem slags mantra, som jeg, og min marketingafdeling, uploader og skaber content ud fra.
I den kommende uge vil jeg dele ud af disse fem “retningslinjer”. På den måde kan du blive inspireret til din content udvikling, eller inspirere mig, ved at bidrage og supplere mine fem “regler”. Her er ugens første mantra:
“IT’S OKAY TO SKIP A DAY”
Det kan være svært for nogen at acceptere, at ikke alt produceret indhold skal ud. Det kan være svært at acceptere, at planlagte opslag ikke bliver uploadet på en given dag. Jeg oplever mange der forcerer indhold ud på sociale medier, hvilket sjældent ender positivt. Tværtimod reducerer dette indhold ofte brugernes engagement. Interessen fra brugerne fremadrettet, har også risiko for at dale.
Derfor synes jeg, at det skal være okay at “skip a day”. Hvis indholdet ikke har værdi, eller hvis videoen ikke er blevet klar, så er det okay at skyde det til en dag i fremtiden. Min erfaring siger mig, at man får langt mere ud af sit indhold på den måde. Man får samtidig langt mere engagement hos sine brugere.
Jeg ved ikke om du kan nikke genkendende til dette, eller om du har andre erfaringer du ønsker at dele ud af? Uanset, vil jeg de kommende 5 dage dele ud af mit regelsæt og hvad jeg synes er vigtigt at prioritere i sin marketingafdeling. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes.