Skip to main content

Salgsfremmende aktiviteter er essentielt | Afsnit 176 |

Salgsfremmende aktiviteter

I dagens afsnit snakker jeg med Christian, fra City2Clean. Christian har henvendt sig til mig, da han søger råd, ud fra min erfaring med marketing. Virksomhedens formål er at anskaffe nye kunder. Dette har jeg nogen idéer til, og derfor har jeg inviteret Christian og hans kone til et møde, så jeg kan fortælle lidt om mine salgsfremmende aktiviteter – noget jeg tror på er essentielt i marketing. Men hvad betegner jeg egentlig som salgsfremmende aktiviteter? Ifølge mig, er LinkedIn henvendelser salgsfremmende aktiviteter. Hvis man sætter sig ned og henvender sig til 5 forskellige kunder, så har man udført 5 salgsfremmende aktiviteter. Først skal man gøre op med sig selv, hvor meget man ønsker at investere i én kunde. Først når man er gået igang med sin marketing ved man, hvor meget én kunde i princippet koster.

Mine råd

Man er nødt til at prøve sig frem, om det så gælder annoncer eller flyers, er ligegyldigt. Man skal ikke være bange for at prøve ting af. Bagved hver marketing beslutning, er det vigtigt at denne bliver opfulgt af en salgsfremmende aktivitet. Hvis ikke man kan lukke en kunde eller bibeholde en kunde, er marketing ligegyldigt. Min måde at tænke på er, at man skal få mere og fastholde det man har. Tiden er et centralt element, for at få det til at løbe rundt. Det skaber en rød tråd, og det handler i den grad om, at kunden ikke skal nå at tænke på andre virksomheder i branchen. Man er nødt til at gøre noget, og man kan ikke starte ud “lige på og hårdt”. Man må starte stille og roligt og se hvad man får mest ud af. Det er ikke nok at skrive, at man er verdens bedste. Man må gerne være lidt ærlige og personlige, og måske sætte nogen ansigter på virksomheden.