Skip to main content

Få styr på dit inbound-salg | Afsnit 118 |

Hvordan fungerer inbound-salg?

Jeg har rigtig stor succes med inbound-salg og det fungerer rigtig godt med dette i min virksomhed. Jeg får rigtig mange henvendelser i løbet af ugen – det kommer ikke fra kanvas, men gennem inbound-salg. Inbound-salg kommer gennem marketing, synlighed, referencer mm. Hvis man ønsker, at det skal fungerer godt, så er der to ting man skal have styr på; 1) sin marketing og 2) sine omkostninger. Altså; hvor vælger jeg at bruge mine penge henne – f.eks. på annoncer. Det er vigtigt at bygge op omkring marketing. Det vil sige, at jeg blandt andet har bygget platforme som f.eks. min nyeste pris-beregner, jeg har bygget et budskab op, annoncer og så videre. Jeg bruger i alt 1,2 millioner kroner på marketing – i håb om at få kunder, som giver mig mere end det angivet beløb. Det aller vigtigste er dog, at vide hvorfor man igangsætter forskellige tiltag.

Tracking og kunde-care

Jeg har tracking på alle mine leads. Det vil sige, at jeg kan se hvordan internettet reagerer på mine annoncer, opslag osv. På den måde får jeg en “guide” til, hvor jeg fungerer bedst henne, med hvilket “publikum” og hvordan jeg har mest succes. Det giver mig mulighed for, at få billigere leads ind i butikken. Afslutningsvis kan jeg også fortælle om noget som jeg gør, og som jeg synes er vigtigt. Jeg laver ikke kun kunde-care på eksisterende kunder. Jeg laver også kunde-care på mulige kunder – altså kunder som måske ikke har haft mulighed for at komme ud af en kontrakt før næste år, og som derfor er en mulig kunde. Jeg inviterer blandt andet på juletræ-hygge, hvor man mødes og kan få årets juletræ med hjem. Det har enorm stor succes og viser, at man værner om sine kunder. Hvis du har andre erfaringer angående marketing, så kan du gå ind på LinkedIn og dele ud af den.