Skip to main content

SØRG FOR AT SKABE INBOUND SALG | Afsnit 220 |

HVAD SKABER INBOUND SALG?

For at skabe inbound salg, er det vigtigt at have en god strategi. Det kan f.eks. være gennem en hjemmeside, således kunderne har mulighed for at kontakte dig. Hvis ikke en kunde har mulighed for at komme i kontakt med dig, er marketing ligegyldig. Jeg har gennem tiden udliciteret opgaven til andre, hvilket er meget kostbart. Dette har jeg gjort, for at spare tid. Det har resulteret i, at jeg på nuværende tidspunkt har tre hjemmesider og deraf cirka 600 landingssider. Det betyder, at jeg har cirka 3 domæner i hver “by”, hvortil der er Adwords reklamer. Min målsætning er, at jeg skal overtage cirka 6 ud af 12-13 mulige pladser på side 1 på Google. Det indebærer, at hvis nogen søger på “Århus” og “snerydning”, så skal jeg helst fylde cirka halvdelen af den Google-side der kommer op. Hertil følger SEO-tekster selvfølgelig med. Det er meget simpelt, og samtidig meget nyttefuldt. Om ikke særlig længe launcher vi yderligere 40 nye sider. Det gør vi, fordi jeg mener det er vigtigt at udbygge hele tiden. Jeg bruger Tiny Ranker for at måle Snevagtens organiske placering, samt konverteringsraten. Jeg mener, at det er essentielt for en virksomhed, at kunne følge op.

HVOR SKAL JEG STARTE?

Når man skal starte på hjemmesider og marketing, er det vigtigt at starte med noget simpelt. Det gjorde jeg også selv. Det indebærer blandt andet, at man laver en hjemmeside med enkelte faner, hvortil det er muligt at konvertere individer til kunder. Det kræver ikke meget, før en hjemmeside ser godt ud. Det jeg prøver at sige er derfor, at det kan betale sig at booke en fotograf, der kan tage nogen pæne billeder. Det er desuden vigtigt, at hjemmesiden skaber mulighed for at sende kunden på en “købsrejse”. Med det menes, at der skal være en kontakt formular. Ellers giver det, som tidligere skrevet, ingen mening.