Sæsonen for marketing er gået i gang. I hvert fald for Snevagten. Vi kører lige nu en masse kampagner, og vi tilpasser dem fra dag til dag. For mit vedkommende, og derfor også for Snevagtens vedkommende, handler det om at generere indgående henvendelser. Allerede nu kan jeg se, at vi kommer til at få meget travlt. Vi har allerede nu fået en masse henvendelser, både på mail og på telefonen. Det kommer gennem alle vores platforme, både Sneuniverset.dk, Facebook og prisberegneren. Gennem de forskellige marketingskampagner, kan vi se hvilke der fungerer bedst. Det gør vi ved at tracke dem, og se hvor mange der klikker ind på kampagnerne, hvor mange der bliver til inbound leads og så videre. MØGHAMRENDE smart!
1 inbound lead ligger på cirka 350 kroner. Sammenlignet med kanvas, så er dette meget billigere. Det er selvfølgelig fordi jeg i en eller anden forstand skal betale en “timeløn” til et selskab, hvilket jeg ikke skal med min marketing så snart den er selvkørende. Omvendt skal man have flere leads ind gennem marketing, før man reelt set får flere konverteringer.