Skip to main content

VI KAN SAGTENS FOKUSERE PÅ FEJLEN, MEN..

Fokuserer du på fejlen?

.. Hvad får vi egentlig ud af det?

Som erhvervsdrivende i servicebranchen, kan man nemt finde fejlen. Manglende arbejde, utilstrækkelig saltning, og utilfredsstillende placering af snebunker, er blot nogle af de mest gængse reklamationer vi får. 

Selvom reklamationer aldrig er sjove, og selvfølgelig altid skal fikses, så er man dog også nødt til at fokusere på det positive. Mange andre ting fungerer jo super fint, og faktisk til decideret perfektion.

Hvis man ikke skal blive et decideret negativt menneske, er det også vigtigt, at man kan snakke om de positive ting. Ellers bliver andre omkring dig trætte, og til sidst bliver du sikkert også træt af dig selv.

Jeg ved ikke om du kender følelsen af, at 1 dårlig kommentar eller oplevelse, faktisk kan ødelægge 20 andre oplevelser eller kommentarer? Jeg vil i hvert fald meget gerne gøre op med denne følelse, og forsøge ikke at lade dette ødelægge hele dagen!

Hvordan griber du lignende situationer an?