STOL PÅ DE ERFARNE | Afsnit 231 |

ERFARNE KAN NOGET

Jeg har lige taget en stor beslutning. Jeg har valgt at skifte en meget vigtig leverandør. Jeg har helt konkret valgt at skifte bank. Beslutningen om at skifte bank har været meget svær. Historisk set, har jeg tidligere haft brug for bankens tillid til mig og tro på, at det jeg havde gang i var det rigtige. Det havde min tidligere bank, hvilket jeg sætter stor pris på. Hvis ikke de havde haft den tro på mig, havde jeg ikke været hvor jeg er i dag. Derfor har jeg uden tvivl haft rigtig meget glæde i at være i den bank. Dog stod jeg pludselig i en situation, hvor det på papiret var mere fordelagtigt for mig at være i en anden bank. Grunden til, at jeg stod i den situation, var fordi en fra bestyrelsen rådgav mig om dette skift.

DIN BESTYRELSE AF DE ERFARNE

Det der gjorde beslutningen svær, var at jeg forstod rationalet bag skiftet. Jeg kunne godt se, at det var mere fordelagtigt for mig at skifte bank i forhold til prisen, kreditbetingelser, renten mv. Derfor stod jeg overfor en beslutning, hvor jeg skulle tage en beslutning om følelser vs. rationalitet. Objektivt set, var beslutningen forholdsvis ligetil. Bestyrelsen er til for at rådgive dig på områder, hvor du ikke selv er specialist. Det er i hvert fald mit udgangspunkt. Derfor var beslutningen heller ikke mere besværlig. Netop denne situation gjorde, at jeg var nødsaget til at læne mig blindt op ad en af bestyrelsesmedlemmerne. Det var jeg nødsaget til, da jeg ikke kendte til området vi bevægede os på. Bestyrelsen har derfor en værdi, som kan være svær at gennemskue på stående fod. De kan være med til at redde forretningen. Sådan anskuer jeg det.