Skip to main content

SNEVAGTENS TILBUDSPROCES FRA A-Z | Afsnit 279 |

VORES TILBUDSPROCES

Vil du gerne vide, hvordan et tilbud bliver produceret hos Snevagten? FEDT! Så er du kommet til det rette blogindlæg. I dag vil vi nemlig gennemgå processen, sådan så du kan få et indblik i, hvordan vi gør det og eventuelt lære noget fra det. I dag skal jeg afgive tilbud på to byggepladser fra Arpe & Kjeldsholm, som jeg i sidste afsnit var ude og besigtige. Som en start til tilbuddet, bliver kontaktpersonen oprettet i vores system. På den måde har vi de informationer vi skal bruge, når vi skal have en afklaring på, hvorvidt vi skal igangsætte et samarbejde. Når informationerne er indtastet, bliver selve kontrakten/tilbuddet lavet. Dette foregår i Word, hvor de nødvendige informationer bliver skrevet ind. Det er alt fra kontaktpersoner, kortmateriale og arealomfang. Det kan dog også være, at der skal ændres noget i vores standardbetingelser, eksempelvis betalingsbetingelser. Når kontrakten er lavet færdig, skal jeg prissætte sagen. Alle sager bliver individuel vurderet, hvilket selvfølgelig øger tiden for vores tilbudsproces. Nogen gange er jeg på kontoret en hel dag, hvor det er muligt at prissætte mange sager. Når jeg ikke er, kan jeg selvfølgelig først gøre det, når jeg er tilbage på kontoret igen. Jeg har lavet mange videoer omkring vores prissætning, hvorfor jeg ikke vil gå nærmere ind i det i dag. Men afslutningsvis i sådan en proces, skal jeg sende tilbudet via vores platform, GetAccept. Vi bruger denne platform, da vi kan tilføje videoer til vores afsendte tilbud, hvor vi forklarer hvorfor vi har prissat som vi har gjort. Det har haft stor succes, da det mindsker tvivl hos kunder. Forhåbentlig kort tid efter, kan jeg oprette dem i vores driftsystem som en ny kunde.

HASTIGHED ER EN VÆSENTLIG FAKTOR

En sag som beskrevet ovenover, tager omkring 12-15 minutter at producere. Ved større sager, altså sager der har langt flere ejendomme, tager længere tid med papirarbejdet. Selve ‘sende-processen’ er dog det samme. Det der tager længere tid, er udarbejdelsen af kortmateriale. Det kan tage lang tid, når det er indviklede pladser og alle informationer skal skrives ned. Ved hver plads noterer vi nemlig, hvor mange meter fortov og/eller hvor stort et areal der skal ryddes. Disse informationer er vigtige i prisgivningen, hvorfor de ikke bare kan undlades.