Skip to main content

RISIKO FOR DÅRLIG KUNDERELATION! | Afsnit 278 |

GOD KUNDERELATION ER VIGTIG

God kunderelation er vigtig for et firma. Især firmaer, der har direkte kundekontakt og etablerer længervarende relationer. Eksempelvis har jeg en længere historik med Arme & Kjeldsholm, hvor jeg rydder sne for mange af deres byggepladser. I dagens afsnit, skal jeg besigtige to nye. Men denne ‘tætte’ relation, må man ikke udnytte på den forkerte måde. Det kan være nemt for mig, at udnytte at jeg med sikkerhed får en aftale i hus, f.eks. ved at sætte nogle for høje priser. Det kunne jeg dog aldrig finde på. Jeg sætter altid priserne ens, således der opstår en ensartethed i tilbuddene jeg får sendt afsted. Det kan selvfølgelig aldrig være helt det samme, da der også er forskel i sværhedsgraden. Men grundlæggende ligner det meget det samme. Jeg har hørt om flere der har snydt kunder, og man kan være sikker på én ting: Bliver du afsløret i at lave dette, så kan du være sikker på at relationen bliver dårlig.

FUN FACT

For få år tilbage, havde jeg ingen byggepladser, måske kun en enkelt. Men i år har jeg for en lille million om året i omsætning. Jeg kan kort sige om byggepladser, at de altid er meget besværlige, da de altid ændrer sig i løbet af vinteren.