MARKEDET EFTERSPØRGER ABONNEMENTER | Afsnit 243 |

ABONNEMENTER

For omkring 3 uger siden, var jeg til VIP-reception i anledningen af Andreas Dirksens bog “Sign Up+ – Sådan skaber du en succesfuld abonnementsforretning“. Sign Up er stormet direkte ind i Saxos top-10 bestsellerliste, og pt. er den mest solgte “fagbog” i Danmark, selvom den først udkommer på onsdag! Da jeg selv, for blot 4 år siden, lavede min egen abonnementsforretning, må jeg lige lave lidt larm for denne bog.En abonnementsforretning i sneens-regi, involverer snerydningskontrakter på fastpris. Det vil sige, at jeg tilbyder at rydde sne (uanset mængde) til en fast pris hvert år (abonnementer). I år regner jeg med at køre cirka 500 pladser på denne form for kontrakt, hvilket svarer til kontrakter på cirka 10 millioner kroner. Derfor kan jeg nemt understrege, at abonnementsforretninger virker. Ved at lave lignende forretning, påtager man sig dog en risiko. De år hvor sneen står ned, taber jeg. De år hvor sneen ikke falder så meget, vinder jeg. Derfor bygger jeg min drift og forretning op på en anderledes måde, end hvis jeg befandt mig på andre markeder.Bogen er god, da den tydeligt beskriver de kampe jeg har været igennem. De overvejelser og bekymringer man kan gå med. Fordelen ligger dog i, at markedet efterspørger abonnementer. Markedet er glade for nemme løsninger, og det er en nem løsning i forhold til regninger og betalinger. Derfor har jeg også stor succes med min slags forretning.Det kan være en god idé at læse bogen, hvis du står og overvejer at opstarte din egen abonnementsforretning. Nedenfor linker jeg til Andreas, hvis du skulle have yderligere spørgsmål. Ellers står jeg også til rådighed, hvis du har nogle konkrete spørgsmål til min abonnementsforretning.Link til Andreas: https://www.linkedin.com/in/andreasdirksen/ Link til mig: https://www.linkedin.com/in/christoffergade/