Skip to main content

Livet som sælger | Afsnit 94 |

Dagens planer bliver ændret

I dagens afsnit følger i mig rundt i Odense. Dog udvikler dagen sig ikke helt som forventet. To kunder har glemt om vores aftalte møde, hvilket gør, at min dag skal justeres. Sådan er livet desværre nogen gange som sælger, og efterhånden har jeg lært, at når man har en plan for dagen, så er det sjælendt at den holder ved. Når to kunder har glemt om vores møde, må jeg udnytte tiden fuldt ud og knokle videre, trods bump på vejen.

Ude til møder

Når jeg er ude til møder, gør jeg en dyd ud af, at forsøge at vise kunderne, at vi er fleksible på alle punkter. Ofte oplever jeg, at man ikke altid får kigget kontrakten igennem fra start til slut og derfor misser, at der står skrevet i kontrakten, at vi er fleksible på alle punkter og at vi udelukkende ønsker at gøre alle involveret partnere glade og tilfredse. Det kan være alt fra betalingsbetingelser til opsigelse af kontrakten og i videoen oplever i måske, at jeg forsøger at gøre kunden opmærksom på, at han kan ændre i kontrakten efter behov.

Udnyt tiden

Hvis i følger med i videoen, kan i se hvordan jeg udnytter tiden i bilen, når der er lang vej til møderne. Der kan være rigtig langt fra Søborg til Odense og timerne går, selvom man ikke sidder på kontoret. Derfor benytter jeg ofte tiden i bilen til at ringe til kunder. Opkaldenes formål kan variere. Fx skal jeg i dagens afsnit sørger for, at alt er i orden hos en ny kunde, da vi har overtaget en grøn kontrakt. Det er altid vigtigt for mig, at have orden i tingene og derfor er et tjek-in hos kunden aldrig en dårlig idé. Det skaber som regel kundenærvær og man får lavet en forventningsafstemning til, hvordan tingene skal laves, hvilket giver kunden – og mig, for den sags skyld – ro. Andre gange kan jeg snakke i telefon med dem fra kontoret, hvis der er nogen praktiske ting der skal være styr på. Hvordan sørger i for, at få udnyttet jeres tid optimalt?