Skip to main content

KONTRAKTVÆRDI PÅ 1.497.129 KR… | Afsnit 274 |

HØJ KONTRAKTVÆRDI

I dagens afsnit af Sneuniverset, skal jeg snakke med Lorentz i forbindelse med min rapportering. I oktober måned har jeg haft rigtig flotte tal, hvilket jeg er rigtig stolt af. Gennem rapporteringen kan jeg konstateret, at vi har en kontraktværdi på 1.497.129 kr. på blot 30 dage. Det er rigtig flotte tal, men ikke helt nok. Som det ser ud lige nu, når jeg ikke målet for abonnementsaftaler. På den anden side, er vi gået over målet på pris pr. gang kunder. Hvis vi skal nå målet, skal jeg lukke aftaler for 2 millioner mere. Så vil jeg opnå målet på 7 millioner i nyvalg. Det bliver dog en lille smule optimistisk. Men jeg har selvfølgelig altid ja-hatten på. Jeg har opnået så meget, fordi jeg har forsøgt at lave hurtige opfølgninger. Dog laver vi selvfølgelig også fejl. Én af de fejl, som jeg arbejder på at udrydde, er vores interne kommunikation. Det er set flere gange, at en af medarbejderne har kørt en underskrevet kontrakt i drift, hvorefter der bliver ringet op som en normal opfølgning. Det skal vi være meget mere opmærksomme på, da man hurtigt ligner en idiot der ikke har styr på sin forretning. Jeg har lært, at opfølgningerne gør en stor forskel. Derfor har jeg stor fokus på området. Det vil øge vores kontraktværdi.

SKAB KONTRAKTVÆRDI VIA DRIFT

Vinteren nærmer sig, hvilket betyder at der begynder at komme udsigter til glatføre. Det er super vigtigt at få lavet en drift der fungerer. Dette kan skabe anbefalinger, hvilket kan have stor påvirkning på fremtidige kunder. Vi bruger VejVejr.dk omkring glatførevarsel. Appen er god, men det er bygget på “teori”. De kan altså ikke konstatere noget, men blot give en varsel. Måden jeg griber dette an på, er at se dagen an. Appen og jeg selv bliver nemlig klogere jo tættere på aftenen man kommer. Skydækket er ofte afgørende, har jeg lært. Når skyerne fjerner sig, bliver det koldere. Dette er svært at forudse, hvorfor jeg ofte venter et par timer før jeg tager en beslutning. Hvis der er rimfrost på ruden kl. 07.00 om morgenen og det er væk igen kl. 08.00, så er der sjældent grund til at køre ud. Måske på hospitaler, men ellers ikke. Jeg kalder ikke ud, bare for at kalde ud. Det vil desuden give en masse klager for pris pr. gang kunder.