FÅ ET NYT SYN PÅ SAGEN | Afsnit 224 |

ROI I KAN GIVE DIG NOGET NYT

Jeg har i en lang periode udregnet mine kunders levetidsværdi ud. En levetidsværdi giver mig en dybere forståelse af kunden og hvor længe denne vil forblive kunde hos mig. Denne måde er på arbejdsmarkedet noget langsigtet. Det skal nemlig bidrage til din markedsføring og fremtidige aktiviteter.

GUIDELINE TIL ROI

Først og fremmest er det vigtigt at beregne anskaffelsesprisen for en kunde. Det vil sige, at du regner ud hvor meget det koster dig at få en kunde. Det har jeg gjort, og det har bidraget med en masse positivt. F.eks. kan jeg fremover benytte tallet til at arbejde videre med fremtidige aktiviteter. Førhen beregnede jeg kundens ROI på et år. Denne måde at regne på, gav mig kun et begrænset perspektiv. I dag har jeg lavet lidt om på regnestykket, således jeg kan få et mere korrekt tal, som jeg kan bruge i praksis. Det vil sige, at jeg kan bruge tallet til at planlægge nogen aktiviteter, som skal bidrage til at øge salgstallet. Dermed har jeg fået et nyt syn på sagen.