DET BEDSTE UDGANGSPUNKT | Afsnit 225 |

DET GODE SAMARBEJDE

Det der har skabt succes for Snevagten, har især været mine loyale og gode leverandører. Det gælder ikke udelukkende mine mænd i marken, men også andre omkring forretningen. Det dækker blandt også over de mennesker omkring Snevagtens hjemmeside, dem der passer telefonen, de der leverer internet og så videre. Spørgsmålet er dog; hvordan sørger man for, at man er omringet af loyale og gode leverandører?

DET GODE SAMARBEJDE: GUIDE

Først og fremmest er det vigtigt at indse, at et samarbejde skal tilse alle parter. Hvis kun én af parterne er glad, styrkes samarbejdet ikke. Det skal derfor være gensidigt. Dette medfører, at forhandlinger skal være tovejs, i et forsøg på at imødekomme alle parters ønsker og interesser. Dette er det bedste udgangspunkt. Gennem tiden opbygger man et tillidsbånd, hvorfor man kan begynde at sænke paraderne. Det gør samarbejdet meget lettere at gennemføre. At opnå disse loyale samarbejdspartnere, skal man ‘ofre’ nogen ting. En ting man kunne gøre, som jeg selv har haft stor succes med, er at invitere til arrangementer. Derigennem kan man vise sin taknemmelighed og bygge videre på samarbejdet. Et andet alternativ kunne være, at man helt konkret ringede vedkommende op for at høre hvordan personen havde det. Det er med til at løfte stemningen og styrke båndet. Jeg har gennem ovenstående opnået meget, og dermed vundet meget.