DRIFT OVERLOAD | Afsnit 256 |

OVERLOAD VED MANGE EJENDOMME

Salgssæsonen er i gang. Det betyder, at jeg får mange underskrifter ind ad døren. Med underskrifter følger der et stykket drift-arbejde. Drift-arbejdet er i sig selv meget tidskrævende, og det er derfor jeg sidder med det i dag. Det er vigtigt at tage oprettelse af (nye) kunder løbende, da man ellers kan ende med at skulle sidde og oprette flere hundrede kunder. Ved hver ejendom følger ét kort, hvilket betyder jeg skal have styr på alt kortmateriale der følger denne sag. Det er vigtigt at have styr på, hvilken ejendom der har hvilket kort tilknyttet. Det kan hurtigt skabe en form for overload, hvis ikke der er styr på dette.

UNDGÅ OVERLOAD

Jeg har eksempelvis lige fået en ny kunde ind i butikken, som har 59 ejendomme. Det betyder, at jeg skal oprette 59 ejendomme i driften – enkeltvis. Det samme gør sig gældende ved andre store kunder som f.eks. INGO, som jeg vandt sidste år. Her skulle hver enkelt tankstation oprettes enkeltvis, med individuelle kort og kontaktperson oplysninger. Det aflastede derfor en masse administrativt arbejde. Grunden til, at vi er nødsaget til at gøre det på denne måde, er fordi én kunde aldrig er lig én ejendom. Alle ejendomme kan ligge spredt ud over hele landet, og derfor skal hver enkelt ejendom tilknyttes forskellige underleverandører. Dette arbejde tager rigtig lang tid, og hvis man hele tiden venter med at oprette kunderne, i stedet for at tage det i opløbet, så hober de sig op. Det går ikke, da det rent faktisk tager rigtig lang tid at oprette. For at undgå at stå i en form for tidspres op til sæsonstart, opretter vi dem altid løbende i vores system. På den måde kommer jeg dette “overload” i forkøbet.