Skip to main content

ARBEJDSFLOW: A STATE OF MIND

Hvilket arbejdsflow har du?

Har du nogensinde overvejet dit eget arbejdsflow? Hvilke rytmer har du? Har du en fast struktur? Hvordan forholder du dig, til din arbejdsdag? Alle spørgsmål er relevante, for at kunne definere sin egen måde at arbejde på. Vil du se hvordan jeg strukturerer min arbejdsdag, så følg med her 👇🏼 Et arbejdsflow er en form for “struktur”, på måden at arbejde på. Alle mennesker har et arbejdsflow, nogle implicitte – andre mere eksplicitte. Dit arbejdsflow er anderledes end mit, og mit arbejdsflow er anderledes end alle andres. Ved at være opmærksom på sin egen måde at arbejde på, kan man optimere sin effektivitet på arbejdet 🏆

Sådan arbejde jeg!

Personligt fungerer jeg godt med at vide, hvilke arbejdsopgaver jeg har, og derefter ordne dem en efter en. Oftest står mine opgaver skrevet ind i min outlook kalender, eller også står de skrevet ned på post-it noter, klistret til min skærm. Jeg havde i en lang periode mange opgaver jeg ikke fik eksekveret på, fordi jeg faktisk glemte dem. Derfor har jeg fundet ud af, at jeg SKAL have skrevet mine opgaver ned, før jeg husker dem. Det ved alle på kontoret også, hvorfor de også skriver opgaver ned til mig 😎 Når jeg møder ind på kontoret, er min første opgave derfor, at få styr på min arbejdsdag: Hvilke møder har jeg? Hvilke ad hoc opgaver skal klares, og hvem skal jeg snakke med? Når jeg har styr på det, laver jeg en prioriteret rækkefølge over opgaverne, og så tager jeg dem én efter én. Nogle gange dukker der enkelte opgaver op, som lige sniger sig ind i rækkefølgen, men så ryger jeg hurtigt tilbage på ‘sporet’ igen 🥳 I dagens video, har kommunikationsteamet forsøgt at visualisere mit arbejdsflow. Kan du genkende dig selv i videoen, eller gør du tingene helt anderledes?