Skip to main content

❝EN LILLE SMULE ROS, EN LILLE SMULE KRITIK❞ | Afsnit 196 |

At adskille sig på papiret

Det er almen viden indenfor økonomiske fag, at organisationer skal forsøge at give sig selv en konkurrencefordel. Det synes jeg, giver rigtig god mening. Jeg forestiller mig, at jeg finder mig på et marked, hvor alle på markedet er ens. Hvis alle er ens, så er organisationerne nødsaget til at adskille sig fra sine konkurrenter. Hvorfor skulle kunderne ellers vælge dig, fremfor de andre på markedet? Det handler om at adskille dig, men på en positiv måde. Det kan ske på mange måder og det afhænger af, hvilke målgrupper man forsøger at fange. Det kan være på pris, markedsføring, produkter mv. Der er altså mange muligheder for at få kundernes opmærksomhed.

At adskille sig i praksis

Hvad gør jeg, for at adskille mig på markedet? Jeg gør primært brug af to salgsparametre. Det første element, som jeg forsøger at gøre brug af, er marketing. Her har jeg i lang tid haft “Sneuniverset”. På Sneuniverset giver jeg mulige kunder, samt interessenter, mulighed for at følge med i livet hos Snevagten. Sneuniverset er endda blevet udvidet, således vi ikke længere kun ses på LinkedIn, Youtube og Facebook, men også Instagram og Snapchat. Ved at benytte mig at sociale medier, opbygger jeg et image, som gør mig troværdig overfor nye kunder. Det gør blandt andet, at mange genkender mig, eller har hørt om mig. En klar markedsfordel. Det andet element, som jeg fornyligt har fået implementeret, er videoer til mine tilbud. Når jeg sender mine tilbud til kunderne, sender jeg dem via GetAccept. GetAccept gør det muligt for mig, at følge hele salgsprocessen, samt tilføje en video til dem. Det gør dem mere personlige, især fordi det ikke er en “standard” video, der bliver sendt afsted. Jeg sidder og sender personlige videoer til alle. På den måde gør det, det nemmere for mig at forklare hvordan kortet er opbygget, eller hvorfor jeg har givet en bestemt pris. Hvad gør du?