Salgsmøder, de er alle forskellige men der er samme mål | Afsnit 76 |

1: Salgsmøder

Når jeg holder mine salgs møder afholder jeg altid mødet på kunden præmis. Det vil sige jeg tilpasser mig det givne område og temperamentet. Så er min fornemmeste opgave under mødet at afklare kundens behov og se hvordan det matcher op mod mine services. Under mødet gennemgår vi også meget praktik da snerydning jo kun er en del af den samlede løsning. Der er ting som fakturaring, bilag til faktura, kvalitetskontrol osv. Mine møder tager alt fra 7 min til omkring 1 time aflægning af omfanget og kemien. Nogle kan godt lide at gå en tur og sparke lidt i jorden og sludre lidt om vind og vejr og det er også noget jeg selv holder af når jeg kommer rundt.

2. Hvor mange møder kan man holde hvor kvaliteten er i top?

Mine mest intensive uger er når jeg køre andre landsdele såsom fyn og jylland der pakker jeg møderne meget tæt for at holde dem på så kort tid som overhoved muligt. Så i tiden 8-16 kan jeg normalt ikke komme over 8 møder i en radius af 30-40 km da kørslen også spiller ind. På sådanne dage koncentrerer jeg mig kun om en ting. Det er at afholde møderne og være fokuseret på den ene opgave. Så tager jeg mange noter for at kunne huske alle de små ting. Når jeg så er færdig overlevere jeg sagerne internt til videre produktion. Her fra starter arbejdet med tilbuds skrivning mm.  Hoved reglen når der kørers mange møder er ikke lov kunden et tilbud på en dato du ikke kan holde. Jeg plejer at give mig selv luft ca 4-7 dage inden kunden skal have modtaget tilbudet. Det er en dum ide at starte et potentielt samarbejde ud med at være forsinket allerede i tilbuds fasen.