SÆLG ET PRODUKT, IKKE EN VISION | Afsnit 233 |

MIT PRODUKT

I dag skal jeg til Annebergparken, som er placeret omkring Sjællandsodde. Her skal jeg til salgsmøde med en forholdsvis stor mulig kunde. Når jeg skal til salgsmøde, har jeg altid samme fokus. Et fokus på at sælge noget, som kan lade sig gøre. Jeg hader selv at købe et produkt eller en service, som ikke lever op til mine forventninger. Derfor gør jeg også selv et stort nummer ud af, at sælge noget som kan lade sig gøre. Måden jeg sørger for dette, er via forventningsafstemning med kunden. Den kunde som jeg skal betjenes i dag, er placeret forholdsvis langt væk fra nærmeste lokation. Derfor er der også visse praktiske begrænsninger i at køre pladsen. Det skal jeg selvfølgelig gøre klart overfor kunden. Hvis jeg derimod lover guld og grønne skove, og ikke kan overholde dette i sæsonen, så fremstår jeg utroværdig. I den branche jeg befinder mig i, er dette en meget stor ulempe. Mine kunder skal helst kunne stole på, at det jeg lover dem, også er det de får. Dette tror jeg også gør sig gældende i andre brancher end i min. Hvad gør du for at vedligeholde kundetilfredsheden?