Skip to main content

“Over 200 nye lokationer i år” | Afsnit 130 |

Snevagten har mange nye lokationer

Snevagten er glade i år. Vi har nemlig fået over 200 nye lokationer at skulle køre. Snevagten har taget mange tiltag i år. Blandt andet med den nye prisberegner, nye vilkår og retningslinjer og så videre. Derfor er det dejligt at se, at det har betalt sig, at lægge ekstra kræfter i firmaet. 200 nye lokationer er meget. Det kræver altså også meget administrationsarbejde. Som i kan høre i dagens video, så skal der oprettes 50 nye pladser på én gang. Det er ret mange. Men det er nye kunder i butikken, og det er man selvfølgelig altid glad for.

Én kunde – mange pladser

Der sker til tider det, at én kunde ikke kun har én plads. Til tider sker det, at en kunde faktisk har mange pladser. F.eks. INGO. INGO har ikke kun én tankstation som skal ryddes, men faktisk utrolig mange. Når sådanne kunder skal oprettes i vores system, så tager det absurd lang tid. Faktisk op til flere timer, da hver lokation skal oprettes én efter én. Når hver lokation skal oprettes én efter én, så tager det ekstremt lang tid – især fordi man skal starte forfra hver gang. Man kan altså ikke kopiere en tidligere kunde eller lave en skabelon. Det betyder, at samtlige kundeoplysninger og så videre, skal man skrive igen og igen. Det betyder altså yderligere, at man nogen gange skal opveje kundernes størrelse i forhold til administrationsarbejdet der hører med. Hvis en kunde har en kontrakt på mindsteprisen, men skal have kontrakten opdelt i mange forskellige dele – f.eks. hvis de er mange slået sammen eller lignende. Så skal kunden oprettes X-antal gange, som de ønsker den opdelt. Det kan sagtens tage et par timer. Derfor skal man opveje, om det er det værd. Havde det omvendt været en kunde som INGO, hvor det er en stor kontrakt; så gør man det selvfølgelig gerne.