Jeg har budt for billigt!!! | Afsnit 39 |

Man må ALDRIG byde for billigt (eller dyrt)

Når jeg er ude og besigtige pladser, er det vigtigt for mig, at opgaven matcher prisen. Dette kan dog kun lade sig gøre, hvis man har været ude og besigtige pladsen. At være ude og besigtige en plads, er netop det i følger med i, i dag! ☝🏼 I dagens afsnit befinder jeg mig i Charlottelund, hvor vi skal besigtige en grundejerforening. Når vi laver tilbud til grundejerforeninger byder vi typisk kun på kørevejen. I dette tilfælde, er de dog samtidig interesseret i indkørsler og stier til indgangsdøre. Fordi grundejerforeningen er stor, er det vigtigt at jeg kommer ud og får kigget lidt på opgaven inden jeg sætter en pris. Hvis ikke jeg gør dette kan det være, at jeg får sat en meget dyr pris, som skræmmer kunderne væk. Ligeså er det heller ikke fordelagtigt for mig, hvis jeg sætter opgaven for billigt.

Vigtigt at få med

Når jeg skal til at indgå et samarbejde med en kunde, er det vigtigt for mig, at kunden er indforstået med vores forretningsmodel. Eksempelvis ønsker grundejerforeningen i Charlottelund pris pr. gang ordning, hvilket til tider kan være kompliceret, fordi der kan være forskellige forventinger til antallet af gange vi er ude og udføre glatførebekæmpelse. Af samme grund er det vigtigt at jeg får fortalt, at de får en mail hver gang vi har været ude og køre pladsen. Dette oplever jeg som værende en god ting for pris pr. gang kunder, fordi de på den måde kan følge med i hvor ofte vi er ude og køre. Jeg siger, at vi som udgangspunkt er ude og køre 20-30 gange i løbet af en sæson. Men jeg lover aldrig noget. Ved at informere kunden om dette, er jeg sikker på, at vi er på samme side og har samme forventning til hvordan driften skal køres. Især ved besværlige pladser, er det også vigtigt at få gennemgået de vigtigste ting. Ofte vælger jeg også at skrive dem ind i kontrakten, sådan der ikke kan opstå misforståelser. I dagens video ser i eksempelvis, at jeg tilføjer nogle linjer til kontrakten i forhold til indgangspartier der har låger. Her skriver jeg, at dem der har en lukket port, ikke vil få udført glatførebekæmpelse. For at se få flere vigtige pointer fra min besigtigelse, kan du se ovenstående video 🙌🏼