Skip to main content

Hvordan sørger du for, at bruge din tid optimalt? | Afsnit 104 |

At bruge sin tid optimalt

Når jeg har travlt i firmaet og der sker mange ting omkring mig, så er det svært at stå for det hele selv. Hvis jeg skulle stå for det hele selv, så ville jeg glemme halvdelen af tingene – det vil altså sige, at hvis jeg stod for alle opgaver alene, så ville jeg ikke få det maksimale ud af min tid. Da jeg selvfølgelig ønsker at få netop dette, så uddelegerer jeg opgaverne til mine ansatte, så de hver især står for deres opgaver og kan varetage dem fuldt og fast. Derfor gør jeg det, at jeg bl.a. har folk til at sidde og booke møder ind i min kalender for mig. På den måde kan jeg ordne mine administrative opgaver, mens andre planlægger møderne. Det skaber nogen muligheder, som jeg også nævner i videoen ovenover, hvor jeg kan afholde 3 møder før frokost, får underskrift for 2 af dem og afholde yderligere 3 møder efter frokost. Det er på den måde, at jeg får brugt min tid optimalt og dermed også får brugt firmaets tid optimalt.

Men er det nødvendigvis den rigtige måde?

Som livets mange spørgsmål, så er der sjælendt ét facit eller ét rigtigt svar til den enkelte opgave. Derfor er der ikke nogen der siger, at måden jeg forsøger at få det optimale ud af min tid på, er den korrekte måde. Der er mange forskellige måder at gribe udfordringen an på. Nu har jeg forsøgt at dele ud af min erfaring, og hvordan jeg føler, at min strategi hjælper mig. Men hvad er din strategi? Hvis du finder Sneuniverset på Facebook og/eller på Youtube, eller finder mig på LinkedIn, så har jeg netop lagt op til, at vi kan dele hinandens strategier og erfaringer med hinanden. Det ville være dejligt med mange imput – så skynd dig ind og deltag i debatten.