Skip to main content

HVAD FOREGÅR DER?!

DER KAN ALTID VÆRE FORBEDRINGER

For to uger siden, arbejdede vi nærmest i døgndrift. Sneen dalede i længere tid end forventet og mændene måtte derfor køre på vejene i næsten 25 timer i streg. Selvom vi gerne vil være fejlfrie, så var der selvfølgelig en masse “oprydningsarbejde”. Vi skal nu finde ud af hvilket!

Efter endt snevejr, forsøger vi altid at finde ud af, hvilke reklamationer vi registrerer. Der vil altid være problemer, særligt første gange, og jo hurtigere vi finder ud af hvilke – jo hurtigere kan vi forbedre ruterne, vores service og effektiviteten.

Hvad vi som oftest skal finde ud af, er om det handler om sjusk, driftkapacitet, manglende forventningsafstemning eller lign. Det er for Snevagten svært at forudse, da ruterne ikke er afprøvet før det faktisk sner. 

Efterhånden kan jeg godt gennemskue de forskellige reklamationer, da jeg hurtigt kan drage nogle konklusioner. Hvis den samme kunde skriver ind hver gang, eller hvis den samme mand hele tiden får reklamationer på sin rute – så kan man hurtigt lægge to og to sammen.

Vi forsøger altid at lave forbedringer, og det kan vi først, når vi har fundet ud af hvor problemet er opstået.