Hvad forbinder jeg med kvalitet? | Afsnit 147 |

Kvalitet

Der er to vigtige punkter, som jeg arbejder med, for at kunne levere den kvalitet jeg ønsker. Det første punkt er fysisk kvalitetskontrol. Med dette menes, at jeg fysisk drager ud om natten, på en af de pladser vi kører og tjekker op selv. På den måde er jeg selv med til at se, hvordan mine underleverandøre arbejder og hvor grundige de er. Her tjekker jeg op på, om vi har nået alle trapper, døre og så videre, som vi har aftalt i kontrakten. Dermed er jeg selv ude og “opleve” forretningen. Det andet punkt, som jeg også arbejder meget med, er forventningsafstemning med kunderne. I mine kontrakter står der, at vi lover at rydde indenfor 3 timer efter endt snevejr. Det står der, fordi det er noget jeg ved, at jeg kan leve op til. Dog er der mange kunder, som ikke læser dette. Derfor får jeg også mange opringninger, mails og så videre, hvor der spørges ind til hvornår vi er færdige. Når dette sker bruger jeg meget tid på at forklare kunden hvordan jeg arbejder. På den måde skabes der en ensidig forståelse af hvad kunden ønsker og det jeg kan levere.