Skip to main content

Flere hundrede kunder gemt i hukommelsen | Afsnit 149 |

360 Business Tool

Jeg har hukommelse som en elefant. Dette udnytter jeg ofte. Jeg kan som regel huske de fleste af mine kunder. Ikke nødvendigvis ansigt eller navn. Men ofte kan jeg huske konteksten – altså hvad vi har haft dialog omkring. Det gavner mig utrolig meget når jeg ofte snakker i telefon med kunderne. Dog må jeg også indrømme, at jeg ikke er nogen robot. Derfor får jeg også hjælp. Jeg benytter mig af 360 Business Tool. Det giver mig det helt perfekte overblik over forretningen og de kunder jeg arbejder med til dagligt. Alle ansatte bruger denne platform, hvor alle kunder oprettes. Jeg benytter også programmet til at “værdisætte” kunderne. På den måde skaber jeg mig et helhedsindtryk over hvilke kunder der er “gode” eller nemme kunder, hvor mange penge de er værd og så videre. Dermed kan jeg også finde ud af hvilke jeg skal fortsætte samarbejde med og hvilke jeg ikke skal. Nogen gange må man acceptere, at ikke alt samarbejde er godt samarbejde. Derfor må jeg også til tider opsige nogen kunder. Udelukkende af den grund, at vi ikke matcher. Det kan være, at kunden har en en forventning til det arbejde der skal laves, end det jeg rent faktisk leverer. Så må man blot acceptere, at det ikke fungerer. Sådanne beslutninger hjælper 360 Business Tool mig med – til en vis grad.