Skip to main content

Skibakke og fakturering af 264.000 kr. | Afsnit 101 |

Amager skibakke

Ikke alle vores kunder ønsker parkeringsarealer eller lignende glatførebekæmpet. Til tider får vi også lidt mere kompliceret sager ind på kontoret. Et eksempel på en mere kompleks sag, er Amager Skibakke – også kaldet for ARC. Når sager er anderdeles fra normalen, så kræver det ofte mere energi, flere møder og flere besigtigelser, for at sørger for, at prisen er i overensstemmelse med den mængde arbejde der skal lægges hos kunden. Grunden til, at denne specifikke sag (ARC) kræver mere tid, er fordi der er to rigtig lange trapper, fra toppen af skibakken og hele vejen ned. Når der er tale om trapper, så omhandler arbejdet det der kaldes for “håndarbejde”. Det er altså et stykke arbejde, hvor mine leverandører skal ud og manuelt glatførebekæmpe. Derfor kan man samtidig også sige, at et stykke håndarbejde er mere krævende, end en parkeringsplads eller et stykke fladt asfalt-areal. Disse håndarbejdsopgaver kræver derfor også meget forarbejde, inden kontrakten underskrives og inden vinteren kommer. Det er nemlig vigtigt for mig, kunden og leverandøren, at alle aftaler er på plads, så man ikke kommer ud for udfordringer under sæsonen.

264.000 – hvordan klarer man det?

I august måned skal jeg sende fakturaer for 264.000 kroner. Denne proces kan være meget besværlig. Dog har jeg udviklet mit eget IT-system, hvilket gør det rigtig nemt for mig, at danne mig et overblik over hvor meget og hvilke fakturaer der skal sendes afsted (selve proceduren er vist i videoen, øverst i blogindlægget). Grunden til, at jeg har valgt at udvikle mit eget system til denne proces, er fordi jeg har brug for en let struktur og tilgang til tingene, da jeg har mange opgaver på mit bord. Når man ejer sit eget firma, er der mange administrative ting som skal ordnes, og derfor er det endnu vigtigere, at have let ved de forskellige processer og ikke kun faktura-processen – jo lettere tingene er, jo mere overskueligt bliver det også at få ordnet tingene i god tid. Derfor kan jeg klart anbefale, at få et ordenligt IT-system til sine administrative opgaver. Det skaber også mere tid i den lange bane til andre ting, så som møder og kundekontakt – eller måske endda familietid. Hvordan ordner du dine opgaver og er der måske nogen ting du/dit firma kunne forbedre, for at effektivisere processerne? Hvis du klikker ind på Sneuniversets YouTube kanal eller Facebook side, eller endda min egen LinkedIn profil, så kan du kommentere på netop dette. Jeg ser frem til at høre fra dig.