Skip to main content

DEN GENNEMSNITLIGE KONTRAKT: 500.000 KR. | Afsnit 206 |

KOLDE FACTS

Snevagtens salgsstrategi for 2019 startede tilbage i marts, 2019. På blot 3 måneder, har jeg fået booket 122 møder, jeg har afholdt 28 af dem, jeg har fået skabt en tilbudssum på cirka 47 millioner kroner og den gennemsnitlige kontrakt ligger på en halv million kroner. Min strategi for 2019 har været, at gå efter storkunderne. Det synes jeg egentlig går meget godt. Ind til videre har jeg ikke fået ét eneste direkte afslag. Der er dog en ting, som jeg ikke helt kan finde ud af at håndtere. I de store virksomheder, tager beslutningsprocessen rigtig lang tid. Meget længere tid, end jeg er vant til. Det vil sige, at jeg skal være endnu mere tålmodig, end jeg nogensinde har været og det er jeg ikke særlig god til.

HVIS JEG FEJLER?

Hvis jeg fejler, så kan det gå hen og blive en udfordring. Jeg bruger meget tid og penge på at få fat i storkunderne, og hvis ikke de vil underskrive kontrakten, så har jeg ingen kunder. Dog har jeg en back-up plan, som (forhåbentlig) kan sikre, at jeg går i nul. Det vil være muligt, da jeg vil ‘falde tilbage’ til den gamle salgsstrategi, som, ifølge beregninger, vil sikre mig cirka 4,5 millioner kroner. Salget vil komme primært via marketing, og vil som sagt “redde mig”. Denne form for plan skal selvfølgelig iværksættes noget tid inden sæsonen går i gang, da der også skal være tid til at iværksætte denne form for salgsstrategi.