Skip to main content

BLIV NU VED! | Afsnit 239 |

AT BLIVE VED…

.. Er en kunst. Sidste afsnit snakkede jeg om lignende emne, men i dag snakker jeg mere konkret om videomarketing. Jeg har været igang i 2,5 år nu. I den periode hvor jeg har gjort det, har jeg set mange starte og mindst lige så mange stoppe. Jeg oplever nemlig desværre, i takt med gårsdagens afsnit, at flere og flere hopper fra. Folk falder simpelthen fra i det marketingsrace, som influerer det danske erhvervsliv. Jeg oplever, at rigtig mange igangsætter et videoprojekt, hvor de ønsker at filme og publicere. Ofte. Men for at kunne gøre dette succesfuldt, er det vigtigt at kunne fastholde en opgave og have en plan. Ellers falder man fra.

TYPISKE FEJL

Ofte ser jeg, at mange oplever videoprojektet bliver mere og mere uoverskueligt. Konkret sker det ofte, når videoerne bliver optaget med en IPhone, og man ønsker at lave længere og længere videoer. Problemet opstår idet redigeringsarbejdet efterfølgende bliver for voldsomt. Mange der har prøvet dette, kan højst sandsynligt nikke genkendende til, at videoerne tager længere og længere tid at eksekvere på. Hvis du derimod holder det simpelt, så kan man nemmere komme igennem og producere indhold. Måske det ikke altid er videomateriale, som er lige i skabet, men jeg kan blive ved. Det er svært at finde nyt indhold og få ordnet opgaven, når den er tung. Men hvis man virkelig forsøger at gøre processen nemmere og smallere, så er det altså nemmere at få lavet noget. Det kan både være statusopdateringer på skrift, billeder eller video. En kombination anbefales. Dette har jeg oplevet som værende det mest effektive og besparende. Et billede kan man nemlig nemt fikse som screenshot fra en video, og sætte det i relation til noget helt andet.