Skip to main content

3 timer efter at det har sneet, er sneen væk igen | Afsnit 109 |

Kontrakt

Alle kender til situationen, hvor man skal købe noget, og man samtidig skal underskrive nogen købsbetingelser. Ofte virker det uoverskueligt og til tider endda umuligt at forstå, hvad der egentlig menes i disse købsbetingelser og man dropper det derfor af samme grund. En af de ting, som jeg har lagt stor vægt på i firmaet, er min kontrakt mellem kunderne og firmaet. Det er vigtigt for mig, at der i kontrakten står klart og tydeligt, hvad aftalen er mellem mig og kunden. Det er samtidig også essentielt, at kunden ikke føler, at kontrakten er kringlet og at jeg dermed forsøger at snyde kunden. Måden jeg har forsøgt at gøre dette på, er ved at gøre paragrafferne i kontrakten meget kortfattet. På den måde har jeg forsøgt at gøre kontrakten mere “læservenlig”, uden man behøver at have noget forklaret af en advokat eller lign. En anden ting som jeg har gjort, for at gøre processen mere overskuelig for kunden er, at jeg gør tydeligt opmærksom på, at jeg er meget fleksibel på alle punkter – så ønsker man noget ændret eller rettet til, kan man blot starte en dialog og så kan vi tage den derfra. Det kan være alle punkter: fra hvornår man ønsker, at der skal være ryddet, til betalingsbetingelser.

Stemmetræning

I videoen ovenover nævner jeg, at jeg har bestilt tid til stemmetræning. Stemmetræning er noget jeg mener er mere og mere relevant. Både i forhold til Sneuniverset og de videoafsnit jeg laver, men også i forhold til kundemøder og når jeg generelt er i dialog med andre mennesker. Det er vigtigt at kunne “være klar i mælet”, især når du interagerer med andre. På den måde forekommer der ikke nær så mange misforståelser, samtidig med, at man ikke virker nær så kedelig. Jeg har nu bestilt min time og jeg vil lade jer vide nærmere, når jeg har været til stemmetræning. Hvis i har nogen andre ting, som man bør prøve af, så hop ind på Linked In og deltag i samtalen med andre.