UDEN DEM, VAR VI IKKE KOMMET VIDERE | Afsnit 265 |

VI KOM VIDERE!

Min bestyrelse har gjort, at jeg har haft mulighed for at løse Snevagtens udfordringer. Snevagtens udfordringer består af lidt af hvert; konflikter med kunder, medarbejdere, banker og strategier. Alt sammen udfordringer, som på en eller anden måde skal løses. Min bestyrelse er netop ansat, for at kunne hjælpe mig i den forbindelse. Min stærke holdning er, at der skal være en konstant udvikling i firmaet, således at værdien vi forsøger at give til kunden, er bedre end konkurrenternes. Ellers får kunderne ikke en grund til at vælge os fremfor andre. Det er netop vigtigt, at vi står stærkt.

HER KOM VI VIDERE

En konkret udfordring vi stod overfor for et par år siden, var spørgsmålet: Hvordan tjener vi vores penge? Vi havde førhen lavet et kæmpe underskud og dette kom af, at jeg greb tingene forkert an. Vi vendte problematikken i bestyrelsen, således vi i dag har en solid forretning. Det har taget meget lang tid og værktøjerne man har til rådighed er noget man hele tiden skal arbejde med, løse og bruge. Det gjorde jeg, og fik stor succes.Gennem årene har vi f.eks. justere hvad vi sælger og hvem vi sælger til. Vi har eksempelvis valgt at have en minimumspris på cirka 12-16.000 kroner. Få år tilbage var minimumsprisen på 8000 kroner, men det viste sig, at vi tabte penge på disse kunder. Selvom de på papiret egentlig skulle generere bare lidt overskud – så gjorde de desværre ikke. Det viste sig nemlig, at meget af tiden på kontoret blev brugt på dem. Dermed brugte vi ret mange ressourcer på kunden, som var “overflødig”. Vi har også haft en ret stor kunde, som vi nu har valgt at sige op. Dette kommer, da vi i administrative opgaver hele tiden skulle servicere urimelige krav. Dermed blev alle “udgifter” sammenlagt ikke til et overskud.Hvilke rådgivere har du til dagligt i dit netværk, og hvilken værdi skaber det for dig? Nogle i dit netværk er måske mere økonomiske og andre besidder flere bløde værdier?