Marketing på et snævert marked | Afsnit 165 |

Et snævert marked

Jeg fører marketing på et meget snævert marked. Et marked, hvor der er 10.000 kunder. Derfor er der også rift om kunderne. Selvom jeg har begrænset kapacitet, så drømmer jeg om at “eje” store dele af markedet. Men for at være unik, må man også føre unik marketing. Derfor laver jeg og uploader mine videoer, for at skabe opmærksomhed omkring mig selv og forretningen. Det kan være svært at sætte lighedstegn mellem min marketing og mit salg. Dog vil jeg alligevel påstå, at det har en sammenhæng. Det oplever jeg ude i mit netværk. Alle ved hvem jeg er, og alle ved hvad de kan købe af mig. Det er den slags omtale jeg prøver at skabe omkring mig og firmaet. Det skaber et image – et positivt et. Når jeg lader en videograf følge min dag, skaber det et billede af, at jeg har styr på min forretning. Hvorfor ville jeg ellers lade mig filme? Og det er også tilfældet. Lige nu er jeg den eneste der fører sådan en slags marketing i min branche. Derfor skiller jeg mig også ud. Det er en god ting, på et snævert marked. Hvad gør du, for at skille dig ud?