Skip to main content

Husker du, at lave opfølgninger? | Afsnit 124 |

Opfølgninger

I en branche som snerydning, er det super vigtigt, at minde kunderne om snerydning. Det er noget jeg har anerkendt. Mange firmaer glemmer ofte vigtigheden ved at have en aftale på plads inden sæsonen går i gang. Det betyder samtidig også, at de får travlt, når der er udsigt til sne. Mange tilbud der bliver sendt i august måned, får man ikke svar på fordi det på det tidspunkt er “ligegyldigt”. For at undgå denne “stress-periode”, laver vi opfølgninger på alle tilbud vi sender ud. På den måde sørger vi for, at blive husket hos kunderne og minde dem om, at der skal underskrives en kontrakt, før man har en aftale. Det er en super vigtig proces, i forhold til at få flere kunder.

Fra mail til telefon

Tidligere har mange opfølgninger gået pr. mail. Dette er dog ændret nu. Nu kører vi opfølgninger pr. telefon. At lave opfølgninger pr. mail har været meget upersonligt og har ikke haft den rigtige effekt. Det gør det dog mere personligt og skaber en direkte relation til kunden, hvis det foregår over et telefonopkald. Isabel, Amanda og William har alle fået oplæring i netop dette, og er blevet mere trygge ved brugen af telefonen. Det kan ofte godt være grænseoverskridende, at skulle ringe til folk, men den bliver brugt mere og mere.