Skip to main content

HÆVER FRA LØNKONTOEN

Lønkontoen er min (næsten…)

For nogle uger siden, skulle vi fakturere for vores arbejde i løbet af snevejret og frosten. Desværre meldte der fejl på siden, og vi kunne ikke få faktureret vores kunder. Så hvad gør man, når man selv er afhængig af, at kunderne betaler?

Svaret: Du hæver da bare fra medarbejdernes lønkonto!

Selvom der kommer trusler om at hæve fra Mies lønkonto, så smiler hun stadig. Når vi skal sende fakturaer til kunden, så er det nemlig Mie der styrer slagets gang. Mie er dog ikke nær så frembrusende som jeg selv, hvilket resulterede i, at vi greb situationen meget anderledes an!

Når vi fakturerer vores kunder, så er der rigtig mange dokumenter at holde styr på, og dette har jeg selvfølgelig et faktureringssystem der klarer. Problemet er selvfølgelig, at når det ikke stemmer overens med andre programmet – så har vi et seriøst problem.

Men det er Mie som holder fakturering, kreditnota og rykker i gang. Hver kunde er jo forskellig, derfor er betalingsfrister og beløb også forskelligt, så det er essentielt for mig at der både er overblik og også kortlagt hvordan hver kunde skal modtage sin faktura. 

Vi har lige rundet de 2000 kunder, og har indtil forleden kun haft Mie til at varetage al økonomi i firmaet. Derfor har jeg ansat en ny medarbejder der kan assistere Mie, så derfor er hun igang med at lære ham op. Alle dage mødes man med hjælpsomhed, smil og hun er pisse dygtig til de ting, som jeg ikke er mester i selv. Jeg håber for alle virksomheder, at de har en person ligesom Mie. 

Og nå ja, så kunne jeg aldrig finde på at hæve fra mine medarbejders løn 😉