Skip to main content

4 millioner kr. i nysalg på en måned | Afsnit 141 |

En måneds “Black Friday”-mentalitet

November måned er for Snevagten A/S ligesom USA på Black Friday. Ikke at det betyder, at Snevagten har forrygende billige priser. Men det betyder dog, at kontrakterne lukkes, som hvis et TV var til salg for 100,-. November måned er en utrolig travlt måned. Det har selvfølgelig også medført, at medarbejderne hos Snevagten har haft rigtig travlt på tasterne. Vi ved godt, at vores tilbagemelding til kunderne ikke har været nær så hutige som ønsket. Vi er dog efterhånden i bund med alle henvendelser, så vores svarrate er så godt som god igen. Helt specifikt har det i år haft den betydning for Snevagten A/S, at der er blevet lukket 192 nye lokationer – udelukkende på en måned. Dette tal svarer til et nysalg på cirka 4 millioner kroner. Et tal jeg er utrolig stolt af at kunne offentliggøre. Også et tal jeg har knoklet utrolig hårdt for at opnå.

Nøgletal

Selvom nøgletal kan sige meget om en forretning, så siger de sjælendt nok. Tal er relative og skal derfor sættes i relation til andre tal. Det handler derfor i højere grad om at stille nogen kritiske spørgsmål til disse tal: Hvad var udgangspunktet? Hvad var målsætningen? Har man overgået målsætningen – har man ikke? Det handler dermed om at kigge dybere ind i forretningen. Hvis man ved starten af en sæson havde 1000 kunder og ved dags dato har 1033 lokationer, er der ikke tale om en særlig høj kundestigning. Men i forhold til at være gået fra f.eks. en kundemasse på 200 til 1033, kan man i højere grad konkludere nogen ting. Disse tal og kritiske spørgsmål til samme, har gjort at jeg har haft muligheden for at udvikle mit firma. Rapporteringen har altså givet mig en stor forståelse for min forretning – hvor fejler jeg og hvor har jeg succes? Det handler altså om at kunne præcisere hvor jeg skal lægge min energi.