Skip to main content

Vi er gået 100% digital | Afsnit 18 |

Hvilke platforme bruger vi?

I dag gennemgår jeg hvilke online platforme vi bruger, til at styre vores økonomi og generelt forretning. For at gøre det nemmere for andre at se hvad jeg bruger, har jeg valgt at gøre det i punktform forneden:
  • Fakturafil: Et digitalt system, der styrer vores fakturaer. Her får vi fakturer fra underleverandørerne, som bliver sendt via en e-mail. Efterfølgende kan vi godkende dem, og kan altid se alle fakturerer igen.
  • E-conomic: Et digitalt system, hvor det er muligt for at bogføre. Fakturafil og E-conomic snakker sammen, så godkendte fakturaer bliver bogført derinde. Her kommer alle regningerne ind, og det er samtidig her vi har et overblik over alle konti, i forhold til om de skylder os penge eller omvendt.
  • Egen Snelogin: Et system, hvor vi har et overblik over alle kontrakter og kunder. Det er her vi tilføjer nye kunder og ophører dem. Det er også her leverandører “tjekker ind” efter en kørsel, sådan så kunden også kan se, hvad der er blevet kørt.
Ovenstående tiltal kommer af, at jeg brugte rigtig meget tid på, at lave alle de her ting manuelt. Det var en rigtig kompliceret proces der indebar, at vi printede regningerne ud, underskrev dem i hånden, scannede dem og sende det ind til banken, hvorefter det hele endte tilbage hos mig igen. Jeg havde altså et problem, men fandt en løsning på problemet. Systemerne går også selv ind og hjælper mig, med at tjekke nogle værdier. Jeg kan hurtigt finde regninger og bilag, hvis der er nogen der ringer ind og har spørgsmål. Før skulle jeg finde det fysisk. Hvilke systemer bruger I?